Vanliga frågor & svar

Har du några frågor? Kanske hittar du svaret här!


Hur snabbt får jag min leverans?
- Vi skickar alla beställningar senast kommande vardag. Våra paket skickas med Postnord som ska leverera varorna inom 3 arbetsdagar. Oftast har du din leverans på 1-2 dagar! På ADD9.se kan du beställa om du bor inom EU-området.


Vågar jag betala med betalkort på er sida?

- Våra kortbetalningar går alltid via DIBS säkra servrar. Kontokortsinformationen samlas hos DIBS och inte ens vi kan se kortnumret. Vi erbjuder även säkra betalningslösningar från Svea Ekonomi AB i form av faktura och delbetalning. Du kan även välja att betala via PayPal då du för över pengar från ditt kort till ditt PayPal-konto som i sin tur gör betalningen till oss - du behöver då aldrig lämna ut dina kortuppgifter!


Kan jag hämta mina varor i Visby?
- Ja, eftersom vi har vårt lager/kontor i Visby går det bra att handla på ADD9.se och hämta ut leveransen fraktfritt på Endreväg 5, Visby. Klicka bara i "Uthämtning Visby" i kassan så kontaktar vi dig direkt när din order är packad och redo för uthämtning.


Jag har lite dåligt med pengar just nu, går det att flytta fram faktura-datumet?
- Inga problem alls. Du kan enkelt själv logga in på "Mina sidor" hos vår samarbetspartner Svea Ekonomi och flytta fram faktura-datumet samt ha koll på dina fakturor och delbetalningar. Vid minsta problem är det bara att kontakta oss så hjälper vi dig att flytta fram faktura-datumet. Mina sidor hos Svea Ekonomi hittar du här!


Hur fungerar det om jag vill byta vara eller storlek?
- Vi har öppet köp i 30 dagar och under den tiden kan du alltid byta eller lämna tillbaka en vara. Vid retur är det bara att fylla i formuläret "Returer" längst ner på sidan - vi struntar i onödiga papper och retursedlar, allt sker enkelt och smidigt via sidan!

Hur fungerar er delbetalning?
- ADD9.se erbjuder delbetalning i tre månader i samarbete med Svea Ekonomi AB. Minsta ordersumman är då 1000 SEK och det du betalar för detta är 95 SEK i uppläggningsavgift samt 29 SEK per avisering (avi-avgift). Cirka en månad efter ditt köp kommer första fakturan på din betalning och du måste då minst betala delbetalningssumman som står på inbetalningskortet. Du kan även välja att vänta med din betalning i upp till 90 dagar (inköpsmånad + 60 dagar) och betalar då endast 29 SEK i uppläggningsavgift och avi-avgift.


Kan en slutsåld storlek eller vara komma in längre fram?
Det kan det absolut göra! Vi får nyheter och påfyllning varje vecka och storsäljande produkter försöker vi alltid fylla upp lagret med igen. Kontakta oss gärna om du har frågor om en specifik produkt!


Finns alla varor i webshopen på lager?
- Ja, alla varor du ser i vår nätbutik finns i lager för omgående leverans.


Hur gör jag om jag vill betala med Swish?
- Det är väldigt enkelt, välj bara Swish som betalningsalternativ i kassan och swisha över den totala ordersumman till följande Swish nummer: 123 26 84 777. Vi vill ha din betalning inom 24 timmar och behandlar din order så snart vi fått din betalning.


Varför kan jag inte handla på faktura?
- Vid köp på faktura är grundkraven att du är över 18 år och inte har några betalningsanmärkningar. Skulle din ansökan om faktura inte gå igenom kan detta vara en anledning. Vid minsta fundering är det bara att kontakta vår samarbetspartner Svea Ekonomi AB.

Måste jag vara inloggad för att beställa varor hos er?
- Nej, du behöver inte vara inloggad i webshopen för att beställa varor hos oss. Om du vill ha extra koll på din leverans och tidigare beställningar samt skapa egna inköpslistor så kan du skapa ett konto med inloggning. Då sparas även dina adressuppgifter så du slipper ange dem på nytt vid nästa beställning!


Hur använder ni mina kunduppgifter?
- Dina kunduppgifter som du lägger in när du gör en beställning eller skapar ett konto använder vi aldrig till något annat än för att skicka din beställning. Information via vårt nyhetsbrev skickas endast ut till dig som kryssat i rutan för nyhetsbrev vid beställning/skapande av konto.

Kan jag spåra mitt paket?
- Våra leveranser skickas med Posten och går att spåra hela vägen från oss till dig. Vid minsta förfrågan kan du maila oss på info@add9.se


Vad gör jag om jag inte får en orderbekräftelse?
- En orderbekräftelse skickas ut automatiskt när din order är klar. Om du inte fått någon ber vi dig kontrollera din skräppost-mapp i mailen samt kontrollera att du angett rätt mailadress. Vid minsta fundering - skicka ett mail till oss på adressen info@add9.se

Hur vet jag vilken storlek jag ska välja?
- Eftersom det skiljer väldigt mycket i storlek mellan våra märken har vi mätt samtliga plagg på ADD9.se! Exempelvis är plagg från våra amerikanska märken generellt större än kläderna från våra europeiska märken. Mät storleken på ett plagg du har hemma och jämför sedan måttet med ett klädesplagg på sidan du gillar så ser du lätt vilken storlek som kommer passa dig. Vid minsta fundering, kolla in vår storleksguide eller kontakta oss!

Vad är det minsta jag kan beställa?
- Vi har inga begränsningar när det gäller beställningar så du kan handla hur mycket eller hur lite du vill!